QIGONG MODE & TAI CHI POSTURE REQUIREMENTS

Sifu Wing Cheung

Voor veel mensen ziet Tai Chi Qigong er simpelweg uit als een langzamere versie van een aërobe oefening. Waarom heeft het dan zoveel voordelen? Omdat het simpelweg correct uitvoeren van de bewegingen niet voldoende is. Er zitten veel subtiele details achter die bewegingen die de meeste mensen niet kunnen zien. Bijvoorbeeld: hoe moeten je tenen worden geplaatst? Welk deel van je lichaam moet het eerst bewegen als je in een diepere houding gaat? Hoe licht moeten je armen voelen als je beweegt? Hoe moet je gemoedstoestand zijn als je Qigong doet? … Dit programma leert je hoe je Qigong goed kunt doen in plaats van alleen de bewegingen te herhalen!

Programma omvat:

  • 2,5 uur instructievideo
  • Handleiding
  • Ondertitels beschikbaar voor slechthorenden
  • Ook verkrijgbaar in MP4-formaat

QIGONG MODE & TAI CHI POSTURE REQUIREMENTS

Je leert:

  • De basistheorie van Qi en de verschillende soorten Qigong
  • De belangrijkste energiekanalen van je lichaam
  • De tijden om Qigong te vermijden
  • Een simpele Qigong om je spijsvertering te verbeteren, zodat je lichaam het voedsel goed kan omzetten in Qi
  • De gedetailleerde houding eisen om de Qi-stroom in het lichaam te maximaliseren en hoe je verbinding kunt maken met zowel, hemel als aarde Qi
  • Drie Qigong-technieken om je geest naar de juiste Qigong mindset te leiden die je zelfherstellend vermogen activeert
  • De basis dantian ademhaling om alle meridianen te stimuleren; als je dit eenmaal je ademhaling gewoonte hebt gemaakt, is het alsof je 24 uur per dag Qigong doet

Na dit programma weet je hoe je:

  • Leid de Qi in je lichaam
  • Maak je armen zo licht dat ze in de lucht zweven
  • Laat de Qi zinken naar de lagere dantian, zodat u veel meer geaard en stabiel zult zijn
  • Ontspan de spieren en test of de student ontspannen is of niet
  • Beweeg goed zodat je bewegingen synchroon lopen met de Qi-stroom, en pas dit toe op het dagelijks leven om je energie te besparen
  • Wat je leert, kan worden toegepast op veel verschillende stijlen van Qigong en zelfs op dagelijkse activiteiten – een must voor serieuze Qigong-beoefenaars.
Scroll naar top