Tai Chi gezondheidsprogramma

Tai Chi For Health

Tai Chi voor Osteoporose

Tai Chi voor osteoporose

Voornamelijk dat het zo goed is voor de gezondheid en aangenaam om te doen neemt de populariteit van Tai Chi als oefenvorm steeds meer toe. Passende oefeningen zijn ook een belangrijk onderdeel van de behandeling van mensen met osteoporose. Tai Chi werkt omdat het de botontkalking verlangzaamt, het evenwicht verbetert, het vallen vermindert en de levenskwaliteit verbetert. Een speciaal ontworpen programma heeft als voordeel dat het veilig is en effect heeft.

Hoe kun je Tai Chi 'uitproberen'

Het is goed iets meer te weten over Tai Chi en te begrijpen, dat het anders is dan de oefenvormen die wij kennen in de westerse wereld. Wij zijn gewend om snel en hard te trainen, terwijl bij Tai Chi de nadruk ligt op de balans in de natuur: dus zacht en hard zijn in evenwicht. Tai Chi versterkt het innerlijke, dat betekent dat de organen, de diepe of stabiliserende (core) spieren en de geest versterkt worden. De lichamelijke inspanning is dus klein gehouden om zo blessures zo veel mogelijk te vermijden.

Bij Tai Chi moet je proberen langzaam te bewegen, je bewust te zijn van je lichaam, en je geest te gebruiken om de bewegingen te sturen. Tai Chi is gebaseerd op het oude Chinese begrip van de natuur, waarin een beweging normalerwijs boogvormig is of rond gaat in plaats van in een rechte lijn, zoals wij gewend zijn.

Scroll naar top